נתניהו: "בדאבוס קודמו עסקאות ענק עם ישראל"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "בדאבוס קודמו עסקאות ענק עם ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לביקורו בדאבוס ולפגישתו מחר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | וגם, חוק השואה הפולני וגירוש המסתננים הבלתי חוקיים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: לע''מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס מספר נושאים שעל סדר היום, בראשם הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בשבוע שעבר בדאבוס שבשוויץ.

"בסוף השבוע חזרתי מהוועידה הכלכלית העולמית בדאבוס" סיפר נתניהו "פגשתי שם תריסר מנהיגי מדינות, מאסיה ומאפריקה, ממזרח ומערב אירופה, מדרום וצפון אמריקה, בראשם כמובן ידידנו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הבאתי בפניו שוב את הערכתנו על ההחלטה ההיסטורית שהוא קיבל, להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר בהקדם את שגרירות ארה"ב אליה. אנחנו שוחחנו על הצורך לבלום את התוקפנות של איראן באיזור ולבלום גם את הניסיונות שלה להשיג נשק גרעיני באמצעות הסכם הגרעין הכושל שיש לתקנו או לעזבו. על נושאים אלה שוחחתי בהרחבה גם ידידינו, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל".

"פגשתי שם גם שורה של ראשי תאגידים עסקיים טכנולוגיים מן הגדולים בעולם, בראשם ידיד, יו"ר "אלפאבית", אתם מכירים את זה כ"גוגל", אריק שמידט. הוא הביע בפני את הערצתו, אני בוחר את מילותיי בקפידה, והביע בפני את הערצתו, למדינת ישראל והערכתו העמוקה למדיניות הכלכלית והטכנולוגית שהממשלה שלנו מובילה. אני חייב להגיד שכך עשו גם ראשי התאגידים האחרים".

"במהלך הביקור פעלנו לקדם עסקאות ענק עם כמה מדינות. הן עדיין לא מובטחות, אבל הן קודמו, אני מקווה שיקודמו למימוש; וכן עודדנו את הגדלת ההשקעות של החברות הבינלאומיות בישראל, אחת מהן עדיין לא נמצאת פה, אני מקווה שהיא תצטרף בהקדם".

"מנהיגי המדינות וראשי החברות אמרו לי שהפכנו את ישראל למעצמה טכנולוגית עולמית. אנחנו שומעים את זה בכל מקום, גם בהודו וגם בדאבוס – בכל מקום. זו היא אכן המדיניות שלנו, אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה, הדבר ניכר ברצונם של רבים להיפגש עמנו, דבר שלצערי לא התאפשר בגלל לוח זמנים צפוף שהוגבל ליומיים".

"לפני שבועיים עשיתי ארבעה ימים במחיצתו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, בביקור ההיסטורי שם. אחר כך אירחנו כאן את סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס. ביום חמישי הייתה לי פגישה מצוינת עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ".

נתניהו סיפר על הפגישה המויעדת לו מחר עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ואמר: "מחר אצא למוסקבה להיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. אני אדון עמו על התפתחויות שונות באזור, על הידוק התיאום הביטחוני בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה שנמצאים בסוריה, וכן על שורה של נושאים חשובים, אפילו חשובים ביותר, לביטחון ישראל. כמו כן, אשתתף בפתיחתה של תערוכה על המרד במחנה סוביבור לפני 75 שנה, שתתקיים במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה".

באשר לחוק השואה הפולני אמר נתניהו "כאן המקום לציין שאין לנו שום סובלנות לסילוף האמת ושכתוב ההיסטוריה או להכחשת השואה. אמש הבעתי את ההתנגדות התקיפה שלי, אני בטוח ששותפים לה כל שרי הממשלה, לחוק שהעביר הפרלמנט הפולני ביום שישי, ביחס לשואה שפקדה את עמנו על אדמת פולין. החוק צפוי לעבור עוד שני שלבים עד אימוצו הסופי. הבעתי בצורה ברורה את עמדתנו שחייבים לשנות אותו. לא נקבל בשום פנים ואופן כל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה, לא נקבל שום הגבלה על חקר האמת ההיסטורית. השגרירה שלנו בוורשה שוחחה, בהנחייתי, עם ראש ממשלת פולין במהלך הטקס להנצחת השואה באושוויץ אמש, והדגישה בפניו את עמדותינו אלה. במהלך השבוע תקיים השגרירה וצוותה מגעים בנושא זה עם כל הנהגת פולין, לרבות ראש הממשלה, נשיא פולין והסנאט הפולני. שגריר פולין זומן הבוקר למשרד החוץ, והוא שומע אותם דברים בדיוק".

"בכל יום, ובייחוד ביום השואה הבינלאומי שהתקיים אתמול, אנו זוכרים שלושה דברים: אחד, את ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו שהוכחדו בתופת הנאצית; שניים, את המחיר ששילמה האנושות על שלא התייצבה בזמן ובעוצמה הראויה אל מול אידיאולוגיה רצחנית; ושלוש, את הצורך המתמיד להמשיך ולטפח את עוצמתה של מדינת ישראל מול משטרי הקנאות בני זמננו. בניגוד לעבר, יש לנו היום מדינה משלנו, מדינה חזקה עם היכולת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. זהו בעיניי הלקח החשוב ביותר של השואה".

"כאן אני חייב להגיד כמה מלים על הקמפיין האבסורדי שמתנהל בימים אלה בעניין מסתנני העבודה הלא חוקיים. אני מבקש להבהיר שלושה דברים: קודם כל, הוספנו כארבעים וחמישה תקנים בכדי לאפשר בדיקה מזורזת של בקשות פליטות. פליטים אמיתיים ומשפחותיהם יישארו בישראל. אין לנו שום חובה להשאיר כאן מסתנני עבודה בלתי חוקיים שאינם פליטים. הם יוצאו למדינה אחרת. נקודה שנייה, החוק הבינלאומי והחלטת בג"צ כאן בישראל, שמותר לנו להוציא מסתנני עבודה בלתי חוקיים מחוץ לגבולות המדינה. שלוש, מדינת היעד שאליה הם יוצאים כבר קלטה מאה שמונים אלף מהגרים בחסות האו"ם ובפיקוח האו"ם, משום שהאו"ם מחשיב אותה כאחת המדינות הבטוחות ביותר באפריקה. לכן הקמפיין הזה הוא פסול ואבסורדי, בייחוד ביום הזה".



0 תגובות